آخرین اخبار
کد مطلب: 124170
بازتاب رونمايي از پهپاد «صاعقه» در رسانه‌هاي خارجي:
رويترز: پهپاد رزمي صاعقه با توانايي حمل چهار بمب نقطه زن/ راشا تودي: تحريم‌هاي بين‌المللي منجرب افزايش توان نظامي ايران شد/ گاردين: شباهت صاعقه ايراني با پهپاد آر.کيو 170 آمريکا
تاریخ انتشار : 1395/07/11 13:26:23
نمایش : 2017
رونمايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از پهپاد «صاعقه» در رسانه‌هاي خارجي از جمله رويترز، گاردين، راشا تودي، اي‌بي‌سي نيوز، تايمز اسرائيل، واشنگتن پست، ديلي ميل، هيل، دبکا فايل بازتاب گسترده‌اي داشت.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ به نقل از سناباد نيوز، سپاه پاسداران ايران روز شنبه از جديدترين پهپاد رزمي از کلاس سيمرغ به نام «صاعقه» رونمايي کرد. در پي اين خبر، رسانه‌هاي خارجي به بازتاب و بررسي دستاورد جديد جمهوري اسلامي ايران پرداختند.

 

خبرگزاري بين‌المللي رويترز در بازتاب اين خبر نوشت: ايران از پهپاد رزمي جديد خود که از روي هواپيماي بدون سرنشين آمريکا کپي شده است، رونمايي کرد.

 

رويترز ادامه داد: سپاه پاسداران ايران از پهپادي رونمايي کردند که توانايي حمل بمب را دارد و با طي مسافت زيادي مي‌تواند چهار بمب نقطه زن را به سوي اهداف خود شليک کند.

 

روزنامه انگليسي گاردين نيز با اشاره به اين خبر نوشت: تصاوير نشان داده شده از پهپاد صاعقه در رسانه‌هاي ايراني با پهپاد آر.کيو 170 سازمان جاسوسي آمريکا که پنج سال پيش در شرق ايران به زمين نشانده شد، شباهت زيادي دارد.

 

باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا در آن زمان از ايران خواست که پهپاد را به نيروهاي آمريکا واقع در کشور همسايه ايران يعني افغانستان، بازگردانند، اما تهران اعلام داشت که واشنگتن بايد براي جاسوسي از ايران با هواپيماي بدون سرنشين عذرخواهي کند.

 

خبرگزاري روسي راشا تودي به نقل از سردار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نوشت: ايران يکي از چهار کشور اول در توليد هواپيماهاي بدون سرنشين است.

 

اين خبرگزاري در ادامه نوشت: به دليل تحريم‌هاي بين‌المللي عليه ايران و محدوديت خريد فناوري نظامي توسط تهران، موقعيت به نفع اين کشور تغيير کرده است و ايران توانسته پيشرفت خوبي در زمينه فناوري نظامي و موشکي بدست آورد.

 

تهران بارها اظهار داشته است که توان نظامي‌اش بيشتر دفاعي بوده تا هجومي و هيچ تهديدي براي ملت‌هاي ديگر نيست. اما حضور عوامل نظامي آمريکا در کشورهاي هم مرز با ايران، باعث نگراني تهران شده است. مانور قايق‌هاي تندرو ايراني کنار ناوشکن‌هاي آمريکايي در تنگه هرمز و پرواز پهپاد ايراني در نزديکي ناوبر هري اس.ترومن، براي نشان دادن نارضايتي از حضور آمريکا در نزديک خاک ايران است.

 

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس